woensdag 9 maart 2011

Activiteiten in het kader van het profiel van de opleidingsschool "onderzoekend en ontwerpend leren"


De dag van wetenschap en techniek

In het lokaal van juf Margriet mochten wij filmpjes bekijken en achter de computer gaan om de vragen van een quiz te beantwoorden.
Ik  had  een   quiz  gedaan  over  de  ruimte. Ik kreeg vragen over de ruimte en over de maan. Ik kreeg tien vragen over de ruimte en de maan. Ik had een  film  gekeken over raketten. Het gingen over raketten die vliegen.
Ik zag ook bij een van de mensen bij de overblijf een foliepapier omhoogvliegen. Daarna zag ik het foliepapier op de grond vallen. Daarna ging ik verder kijken. Toen ging ik een raket bouwen. Ik had het met een ballon en een rietje gebouwd. Daarna moesten wij stoppen. We deden toen iets met de hele klas. Wij moesten onze ogen dicht doen. We moesten toen denken dat we in een ruimteschip waren en dat de ruimteschip ging draaien. Daarna gingen we naar de klas. Ik vond het leuk en leerzaam. De leukste opdracht die ik had gedaan was de quiz.

Ayoub
groep 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten