woensdag 27 maart 2013

STAIJ - een lerende organisatie - interne kwaliteit benut






Gedicht



Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken
Blijf ik denken zoals ik altijd dacht


Als ik blijf denken zoals ik altijd dacht
Blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd


Als ik blijf geloven zoals ik altijd heb geloofd
Blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan


Als ik blijf doen zoals ik altijd heb gedaan
Blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt


Maar als ik nu mijn ogen sluit
En voel mijn ware zelf van binnen
Dan kom ik deze cirkel uit
En kan ik steeds opnieuw beginnen








We kunnen vaststellen dat de afgelopen directie tweedaagse, waarin STAIJ als lerende organisatie centraal stond, naar
tevredenheid is ingericht en verlopen. Er is door velen tevredenheid
uitgesproken over de manier waarop we elkaar op inhoud hebben kunnen ontmoeten.
Inhoud gericht op duurzaam nut in
de toekomst. De workshops en de mini-presentaties door en voor onszelf
verzorgd, hebben aangetoond dat we kunnen vertrouwen op grote interne
kwalitatieve inbreng en expertise. 


We hebben van elkaar kunnen zien dat er met veel zorg en
aandacht is voorbereid, dat de bereidheid om samen lerend te zijn groot is en
als kans wordt gezien. Er invulling is gegeven aan een steeds uitgesproken
gezamenlijke behoefte: “laten we elkaar ontmoeten op inhoud, elkaar inspireren
op het waartoe we het doen, het elkaar gunnen verschillend te zijn en erop te
vertrouwen dat iedereen op zijn eigen manier een waardevol aandeel  aan dit gezamenlijke proces levert”.


De indrukken die in de verschillende
workshops zijn opgedaan, de
aanbevelingen die naar voren zijn gekomen in de verschillende activiteiten van
de tweedaagse zijn omgezet in concrete aanbevelingen en acties voor nu en voor het
komende schooljaar. Acties die we voor de zomervakantie – per direct – moeten
gaan nemen, willen we volgend jaar in het doen zichtbaar maken wat het betekent
om “lerende organisatie STAIJ” te zijn. 





Wordt vervolgd..........







Willem Plomp


Hoofd Opleidingen STAIJ


Geen opmerkingen:

Een reactie posten