donderdag 3 maart 2011

Sinds kort hebben opleiders een handycam!

De laatste 2 maanden heb ik een klein filmcamera'tje tot mijn beschikking en ik vind het een geweldig begeleidingsmiddel.
Ik kom tot allerlei ontdekkingen: een klas kinderen vindt het blijkbaar niets bijzonders als er een vreemde door de klas loopt te filmen en reageert eigenlijk niet.

De camera zorgt vooral voor bewustwording van de sterke punten van een student. het is een fijn middel om mooie momenten te kunnen laten zien aan een student. Een compliment als 'Je kijkt aandachtig naar een kind waarmee je in gesprek bent' komt vele malen beter over wanneer ik het kan illustreren met bewegend beeld: 'Zie je hoe open je hier de klas rondkijkt?'. Studenten worden zich veel sneller bewust van zichzelf en hun sterke kanten.

De camera's zijn een welkome aanvulling op mijn werk, én we gaan met onze tijd mee. Ik ben nu al benieuwd met welke gadgets ik over een paar jaar studenten kan helpen!

Saskia Struijk

1 opmerking: