Inmiddels zijn de tweede- en derdejaarsstudenten een paar weken bezig met het thema; “Zicht op leren en ontwikkelen”. Zij hebben zich gebogen over de vraag: Wat is eigenlijk het verschil tussen leren en ontwikkelen? Vervolgens hebben zij hun eigen leren en ontwikkeling (letterlijk) in kaart gebracht. Daarna kwamen binnen dit hoofdthema subthema’s aan bod:
· Betrokkenheid en motivatie, waarbij zij aan de lijve hebben ondervonden aan de hand van chocolade hoe ze de betrokkenheid kunnen beïnvloeden.
· Opbrengstgericht werken; dit thema wat speelt op veel scholen is onder de aandacht gebracht van studenten.
· Leerlijnen en referentiekaders van rekenen en taal: wat zijn de nieuwste richtlijnen en wat zijn eigenlijk referentiekaders?
Vervolgens hebben zij zichzelf afgevraagd; welk onderzoekje wil ik doen? De studenten hebben allen een plan van aanpak hiervoor gemaakt. Hieronder een aantal voorbeelden van hoofdvragen:
Op welke wijze hebben de energizers invloed op de werkhouding van de kinderen uit mijn stageklas en zijn er verschillen met de resultaten uit de klas van L?
Hoe kan de leerkracht dans en drama gebruiken om de leerlingen van groep 6 hoger te laten scoren in het taalonderwijs?
Jeantine
Hoe kan de leerkracht dans en drama gebruiken om de leerlingen van groep 6 hoger te laten scoren in het taalonderwijs?
Jeantine
Geen opmerkingen:
Een reactie posten