Alle studenten bij STAIJ hebben nu kennisgemaakt met ons, hun mentoren en zijn gestart in hun stageklassen. Hierbij even de stand van zaken bij onze UPvA-studenten. De 1e jaars UPvA-studenten zijn druk bezig met hun literatuuronderzoek n.a.v. een interview op hun eigen stageschool. Ook hebben ze een “Workshopcarrousel “ gehad over werkvormen en leeractiviteiten. De 2e jaars UPvA-studenten ontwerpen geïnspireerd door wetenschappers van de UvA op onze vindplaatstschool de 8e Montessori opnieuw een lessencyclus W&T volgens de didactiek van het ontwerpend en onderzoekend leren. Zij zullen daarbij een passend evaluatie-instrument moeten ontwerpen. Tijdens het terugkoppelen van de stage-ervaringen hebben we overeenkomsten en verschillen geïnventariseerd m.b.v. een Venn-diagram en een matrix en metaforen bedacht. Het bedenken van metaforen is nl. ook een manier om gedachten te ordenen en uit te wisselen. De ontwerpen en onderzoeken zullen t.z.t. gekoppeld worden aan ons Blog. Hieronder enkele metaforen.
Groeten van Olga Roos (Academische opleider in school)
Een 1e jaars Upva- student is een schildpad. | Mijn nieuwe stageklas is een museum. Een 1e jaars Upva-student is een stekkie | Mijn nieuwe stageklas is een dierentuin. | Mijn nieuwe stageklas is een warm bad. Mijn nieuwe stageklas is een marmeren trap. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten