De middag was een ontwerpmiddag met als richtinggevende perspectief:
- Hoe benutten we optimaal interne expertise in onze stichting?
- Hoe organiseren we mobiliteit met hoge kwaliteit?
- Hoe kunnen we informeel leren optimaal uitbouwen?
- Hoe creeƫren we nieuwe kennis?
Kunnen wij komen:
- Tot een opleidingsinstituut dat geen instituut is.
- Van formeel/gestandaardiseerd leren naar informeel leren en maatwerk.
Met als vervolg de ontwerpronde waarin de volgende vragen centraal stonden:
- Hoe stemmen we leervragen en interne aanwezige expertise op elkaar af? (vraag en aanbod)
- Welke ondernemings/bekostigingsmodel kunnen we ontwerpen?
- Welke ‘stichtings-brede’ infrastructuur hebben we nodig/hoe leiden we het in goede banen?
- Welke leidende principes/welke visie op leren moeten we in gezamenlijkheid belangrijk maken om ons ontwerp aan te kunnen toetsen? (WAT WERKT)
Als afsluiting een "borrelende werkvorm" waarin vraag en aanbod/interne expertise bij elkaar werd gebracht. Van marktplaats (wie heeft er nog gordijnen over?) tot workshops (ik kom jullie ParnasSys leren) tot onderwijskundig leiderschap (ik weet hoe werken in/met teams werkt).